vrijdag 9 oktober 2009

Verantwoord Lenen

Is lenen wel de beste oplossing?Een lening afsluiten is voor langere termijn, hier moet je dus goed over nadenken. Is het wel de beste oplossing? Veroorzaakt de maandelijkse kosten die een lening met zich meebrengt geen problemen? Sparen is goedkoper dan lenen .
Het is veel goedkoper om iets te kopen van gespaard geld, dan dat je geld moet lenen. Want bij een lening moet je altijd een groter bedrag terug betalen dan dat je daadwerkelijk leent.
Het is dus van groot belang om de volgende vragen jezelf te stellen voordat je een lening afsluit: - Kan ik de aankoop niet een jaar uitstellen, zodat ik geld kan sparen?- Is de uitgave van korte duur, bijvoorbeeld een vakantie.
Dan gebruik ik spaargeld. Zo kan je het beste jezelf steeds vragen stellen over wat de beste opties zijn voor jou!
Je kiest toch voor een leningEen lening biedt uitkomst als:
- Er geen spaargeld meer is.- Spaargeld voor andere doelen bestemd zijn.
- U kunt de uitgave niet uitstellen.

Waar moet ik mijn lening afsluiten ?
Kijk maar eens rond op de onderstaande website